Dag 03 – Mina föräldrar

Mina föräldrar betyder i stort sätt allt för mig. Dom ställer alltid upp och lyssnar oavsett vad jag har att komma med.
Min mamma, som heter Annika,  är en glad kvinna på 43 höstar. Hon är min absoluta bästavän.
Jag och min mamma har den kontakten som är mellan två vänner, vi kan sitta i timmar och bara prata strunt och berätta om dagar och om alla vänner och alla nedgångar som uppstår.
Min mamma har funnits för mig hela mitt liv och hon är väldigt bra på att läsa av mig, när jag är glad, ledsen eller arg. Hon ser det direkt. 
Min mamma jobbar på HM. Hon är inte fast anställd utan jobbar på en vikariepool. Så hon hoppar in i butiker när dom behöver hjälp. Hon har tidigare jobbat på dagis och kontor.
Men jag klagar inte över hennes usla arbetstider eller hennes hårda slit på jobbet. För det lönar sig att hon jobbar på HM. Kan bara sticka in huvudet i butiken. Plocka på mig några plagg och mamma köper dom senare, eftersom hon får rabatt.
Min pappa, som heter Tony, är en lugn man på 45 vårar. Jag och min pappa är inte riktigt så nära som jag önskar att jag var med honom. Men jag älskar honom mest av allt och han är verkligen en jätte bra pappa.
Han bryr sig om oss jätte mycket och vill oss alltid det bästa.
Min pappa är plattsättare. Hon jobbar åt en firma som jag tyvärr inte minns namnet på. Pappa har även ägt en egen kakelfirma men den lades ner av någon anledning...?
Mina föräldrar har varit skilda sedan jag var 7 år och jag har i större delen växt upp med min mamma. Det är därför jag är närmare henne.
Både mamma och pappa har nya familjer just nu. Och jag är väldigt glad att dom har det, för jag älskar min låsas mamma och låsas pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0