whats in the bag? ETT SVAR

Nå vad är det nu som gömmer sig i min sminkväska, ska ge er en snabb genomgång så ni kan få undra lite. Attt lägga upp bilder tar jätte lång tid, men ska visa det jag inte kan leva utan. Vilket är sex saker! Det ovan är allt i min smink bag, plus att senare ska jag ge er ett tips!
Här är mitt guldkorn. Mitt älskade bareminerals puder. Finns på kicks (viktigt att ni hittar er egna färg, så fråga gärna och ta reda på om er hudton är gul, röd eller oliv!)


En klassiker som jag tror alla äger. Bronzing pudret från H&M. Golden brown heter färgen va? Finns ju bara en nyans och den gör sig bra på min hud (tips!! Sveper först borsten över ett compact powder från maxfaktor innan jag drar borsten i pudret, då blir det inte lika skarpa linjer från bronzern och det blir ett ganska mjukt resultat)


EN NY BLIVEN FAVVO! Blush (höger) och bronzer (vänster) i ett. Men som ni ser är det blushen som används mest. Färgen heter Fresh Rural nr 24 och produkten är ifrån Isadora. Glittrar jätte fint i solljuset. (Tips!! Svep roughen ENDAST och då menar jag verkligen endast på kindbenet, inte under utan på! Det ser så skitigt ut annars.)


Älskade cover all mix från make up store. Den är det bästa jag har!! Gult för finnar och rodnader, rött under ögonen (används sällan) och det ljusare för blandning.
Måste säga att jag var så himla skeptisk mot denna roll-on som skulle ta bort mörka ringar under ögonen. Men tro mig, det är det mest effektiva jag någonsin testat. Det innehåller koffein som gör ögonen pigga plus att det är färg i den. Från BB serien som garnier tagit fram. Finns 2 färger, en för dem med en mörkare hudton och en för medium, vilket är den jag har!
H&M levererar som alltid. Den fantastiska eyelinern är som en penna som du bara drar lätt vid ögonfransraden. Det blir perfekt.
NU till ett tips!

Dena goding är en ljushighlighter som jag använder till mina kvällssminkningar. En highlighter framhäver ofta det mesta vart men nu sätter det, men jag har lite små tips som jag gör när jag känner mig grå och vill få lite lyster!
Först kan jag ta lite lite i ögonvrårna, våde i de inre och de yttre, på det sättet ploppar ögonen ut och gör så att ögonen ser större ut.
Ett annat tips är att om man verkligen tycker att sin näsa är lite större än vad man faktiskt själv vill så kan man använda denna till att få den att se mindre ut utan att operera, ööööhhhh!
Ta vid näsvingarna och över näsbenet och sota ut med en puderborste, så ska du se att du ser lite annorlunda ut än innan.
Ett annat är att ta highlighten ovanför och under läppen för att få ett litet put. Sen efter det ta ett snyggt läppstift eller ett läppglans. Blir hur fint som helst!! Men kom ihåg att denna produkt är väldigt dryg, så snåla!!!
Loreal Color Infaillible heter den!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0