kropp

Tänkte göra något jag verkligen inte är bra på att göra. Det är att skriva om kropps ideal och hur jag upplever min kropp.
Jag tycker personligen min kropp är torr på kurvor som en kvinna ska ha. Okej, jag har ju höfter rumpa och lår osv. men det är inte överdrivet.
Om jag ser det från tjejers perspektiv är det bröst som är viktigaste. Resten skiter vi i. Varför annars skulle det finnas push-up bhar om man inte ville få brösten att se större ut? Jag själv, har varit fixerad med att få mina bröst att se stora ut genom att använda just dom bharna. Men det stadiet känner jag har passerat. Just nu lever jag med en 70B och är stolt att säga att jag har små bröst! Och jag är faktiskt fortfarande 14!
Så alla killar som känner sig för att börja skriva saker till mig, GO A HEAD, är bara ärlig.
Sen en liten kropp har jag alltid haft. XS i tights, leggings, tröjor osv. I jeans har jag 25 i midja, storlek 34 i trosor. 
men skäms jag för att jag är liten? Nej? Även fast jag skulle vilja gå upp till en 36a i trosor så är jag glad att ha den minsta storleken i kläder.
Sen har vi det där med rumpor osv. Vad är det med den egentligen grabbar? Den är där, alla har den. 
Men tydligen har jag hör att killar vi ha en snygg rumpa och långa och fina ben i stället för stora bröst. Är detta sant eller är det bara en myt? 
För då tycker jag att vi tjejer inte ska oroa oss för bröst och sånt. Utan tänka på rumpa och ben!

Jag är inte nöjd över min rumpa ska jag bara lägga till. Jag är nog inte nöjd med något egentligen, förutom mage och ben kanske.

Elin

(vet att jag härmar dessie, sorry!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0