fest-smink

För att göra en enkel sotning behövs det inte så mycket erfarenhet. Bara 4 olika färger som är i nyanserna mellan grå och brun. Jag har gjort ett steg för steg collage för att ni ska få en inblick hur man kan göra min nyårs-sminkning!
1. Börja med att använda en nyans som ligger mellan röd-brun över hela ögonlocket. Börja inne från och gå utåt till det yttre hörnet.
2. Efter det tar ni en gråaktig färg över hela ögon globen, den sitter där jag visar med penseln på bilden. Gör samma sak där fast bara över den delen.
3. Här kommer nästan det trixigare, det är att få ett bra avslut vid det yttre hörnet så det inte ser så amatöraktigt ut. Använd er av ett ljus brun nyans (går med en mörkare ton om ni vågar chansa!) och gå från franskanten till slutet av ögongloben, så det bildas ett V. Skugga inåt och inte ut. Då blir det smuligt!
4. Avslutar med en ljus skugga över brynbenet. Ni kan skugga upp eran skugga så att det ser mer natruligt ut med denna ljusa färg.

Finslipa sedan med den ljusa skuggan för att få den perfekta sotade ögonen med brun färg.
Avslutar med eyeliner vid fransraden och mascara och lite kajal vid neder fransarna. WOLA! Ni kommer bli snygga.
Slutresultatet:
har dock inte mascara och eyeliner på denna bild. Plus har inte finslipat med den ljusa skuggan där!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefult! USCH VAD DU ÄR DÅLIG!

Dock vill jag vara anonym då jag vågar stå för min egen kommentar

2010-12-31 @ 22:59:29
URL: http://lviraekvall.blogg.se/
Postat av: Anonym

Spamma min blogg!

2011-01-02 @ 19:53:06
URL: http://sofiakillander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0