vad är kärlek?

Kärlek.. Vad är kärlek för mig? Kärlek för mig är så svårt att förklara. För att det är så olika från person till person. Och det finns olika slags kärlekar. Till en människa, till en sak eller till ett djur tillexempel.
Men kärlek för mig är människa till människa. Känslan att vara kär, känna pirret i magen och le så fort man ser personen.
Och om man inte riktigt upplevt vad kärlek är till just en speciell människa vet man inte riktig vad det handlar om. Även om man kan tänka sig in och försöka förstå så drar man inte i dom där speciella trådarna som verkligen beskriver kärlek.

Tänk er att så fort man säger hej då till den personen man älskar och lämnar den så börjar man sakna den, att man vill krama och pussa på honom och aldrig släppa taget, att tänka på personen i flera timmar, kunna vara med honom i flera dagar utan att tröttna, att titta på honom och le, att känna den där klumpen och pirret i magen så fort man ser honom le.
Och tänk er att få all den här responsen med kärlek. Det är helt jävla underbart.

Vad kärlek är jävligt svårt att förklara..

Det är det finaste som finns och jag får uppleva den varje dag. Det är lyx.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0